Alltså. Det sista bidraget i årets andra semifinal kommer från Rumänien och är så märkligt på många sätt.
Först och främst är sångaren Cezar en sk countertenor, en etablerad sådan med ett gediget CV i bakfickan. Detta vet vi efter som vår panelmedlem Malena Ernman, som verkligen borde veta, berättat att han en rätt bra sångare. Men för vissa tittare, inklusive undertecknad, så låter det för jävligt. Det varierar nämligen väldigt sångmässigt mellan lite falsett och väldigt mycket falsett, vilket gör att det för ett otränat operaöra låter extremfalskt.
Sedan har vi numret i sig som skulle kunna vara kitchkul där Cezar står på ett fladdrande rött skynke som till slut föder fram en kvinna. Detta ska enligt källor symbolisera att sångaren föder fram en feminin sida av sig själv… Problemet är bara att skynket ser klumpigt ut och inte alls blir så snyggt som upphovsmännen nog tänkt sig. Och de stackars dansarna som valsar runt i olika poser ser mer ut som när French & Saunders försökte dansa balett.
Och ovanpå detta är Cesar utrustad med en uppblingad svart kavaj med extremstor urringning som visar upp ett hårigt bröst med ett stort kors dinglandes över… Smaknivån är med andra ord helt klart diskutabel.