Vi är halvvägs in i Melodifestivalen och nu till helgen får vi de sista låtarna. Men låt oss ta en liten koll på hur det gått för de som lämnat tävlingen, och framförallt: Hur det gått för Andra Chansen-låtarna när det gäller Spotify och YouTube? (räknat eftermiddag 18 feb)
Vecka 1: Linköping (efter 16 dagar)
Spotify
Felix Sandman 1 179´
Malou Prytz 616´
Sonja 312´
OVÖ 261
Suzi P 243´
YouTube: Felix Sandmans Boys With Emotions har 302´visningar medan Malou Prytz Ballerina har 307´. Så Malou tar lite överraskande hem YouTube-vinsten i den duellen. De andra: Suzi P 135´, OVÖ 63´och Sonja 60´.
Vecka 2: Göteborg (efter nio dagar)
Spotify
Mendez & Alvaro Estrella 417´
Paul Rey 536´
Klara Hammarström 278
Linda Bengtzing 239´
Thorsten Flinck 121´
YouTube: Mendez är etta med 133´, sen följer lite överraskande Klara Hammarströms 108´, Paul Rey 101´, Linda Bengtzing 57´och Jan Johansen 27´.
Vecka 3: Luleå (efter 2 dagar)
Spotify
Anis Don Demina gick in på en femteplats på Spotify topp50, vilket är den bästa debuten för ett Mellobidrag i år. Drängarna är näst bäst med sin niondeplatsdebut.
Anis Don Demina 261´
Drängarna 224´
Faith Kakembo 56
Amanda Aasa 51´
Albin Johnsén 50´
YouTube: Anis Don Demina 223´krossar allt motstånd och ser ut att bli årets Samir & Viktor. Sen följer Drängarna 89´, Amanda Aasa 20´. Faith Kakembo 19´och Albin Johnsén 16´,
Hur står sig dom här siffrorna mot tidigare år. Känns spontant som det är få hits hittills va?