På plats i Malmö Arena!
En fortfarande hostande Ken skriver och en kärnfrisk Ronny fotar.
Först ut: Etzia!
Etzia startar ju som nummer tre på lördag, men hennes koreograf Rennie Mirro måste lämna Malmö strax på grund av att han spelar föreställningen Bullets Over Broadway i Stockholm i kväll, så därför har det kastats om lite i repetitionsschemat nu på morgonen (resten av bidragen kommer komma i rätt ordning).
Okej, det här ser man bara i Melodifestivalen barn!
En härlig 31-årig småbarnsmorsa i konståkningsglittrigt tajt kroppsstrumpa som river av en karibisk charterdisco med up-up-up-hook medan fyra dansare på färgglada rullskridskor Studio 54-dansar runt henne som en julgran.
Jag vet inte riktigt. Det här får liksom bara inte i gång mig…
Etzia, som ju är en av förgrundsgestalterna i musiknätverket Femtastic, känns härlig och jag älskar verkligen rullskridsko-dansare (det är som en liten hemlig våt dröm att kunna rullskridsko-dansa…eller ok…åka rullskridskor….alternativt bara att kunna dansa) men det är något med låten som inte alls biter tag. Den är liksom lite för sval, lite för tunn, för att jag ska börja sitt-dansa.
Om man jämför med Kizunguzungu förra året (den ligger närmast till hands i det här sammanhanget) så var jag ju verkligen inte heller ombord på det tåget förrän vääääldigt långt fram. Det ska sägas. Men den var så ogenerat insmickrande och färgglad att jag förstod varför den gick bra (och varför jag själv föll dit tillslut). Det här är kallare, coolare, och mera isigt serverad, så jag undrar om kidsen kommer falla för den lika lätt? Allt är liksom väldigt snyggt förpackat – men var det inte SaRaHas ogenerade kitchfärgfest och dansglädje som kastade i väg den de där sista metrarna? Och visst, det kommer lite färger mot slutet – men då ville jag haft ett maffigt pyro!
Jag köper inte det här paketet riktigt tyvärr. Även om jag skulle vilja.
Men Ronny är å andra sidan helt med på tåget.
Stort plus för rullskridskorna dock! Och för att detta tog vår favorit Piff&Puff-duo Adamo&Mirro tillbaka till bubblan.