Trots att programmet inte var så kul så var tittarna fortsatt intresserade av att se hur det går för låtarna och artisterna i festivalen. Hela 3 030 000 tittare bänkade sig framför tv-apparaterna i lördags för att se fyra nya finalister utropas. Det innebär den fjärde bästa Andra Chansen-siffran sedana turnéstarten 2002. Självklart är vi övertygade om att de fina siffrorna handlar om #thewallofsex-effekten.
Så här ser tittande ut för AC genom åren:
1. AC 2013………….3.215 000 (Robin Stjernberg & Anton Ewald vidare)
2. AC 2008…………3 090 000 (Nordman & Sibel vidare)
3. AC 2007………….3 040 000 (Sanna Nielsen & Sonja vidare)
4. AC 2015………….. 3 030 000 (Linus Svenning, Hasse Andersson, DinahNah & Samir & Victor vidare)
5. AC 2012……….2 952 000 (Top Cats & Thorsten Flinck vidare)
6. AC 2010……….2 894 000 (Pernilla Wahlgren & Jessica Andersson vidare)
7. AC 2009……….2 886 000 (Caroline af Ugglas, Sofia & Sarah D Finer vidare)
8. AC 2011……….2 737 000 (The Moniker & Sara Varga vidare)
9. AC 2014………2 726 000 (Linus Svenning & Helena Paparizou vidare)
10. AC 2004……….2.295 000 (Andra Chansen, Shirley & Andres Esteche vidare)
11. AC 2003……….2.280 000 (Söndagsöppet. Alcazar & Bubbles vidare)
12. AC 2006……….2.140 000 (Andra Chansen, Rednex & M.Bäcklund vidare)
13. VV 2002……….2.035 000 (Vinnarnas val, Barbados & Jan Johansen vidare)
14. AC 2005……….1.495 000 (Andra Chansen, Bengtzing & Alcazar vidare)